onsdag den 4. maj 2011

Mit nye yndlingslejetøj

Arh! Og dog... Men den er nu fantastisk, min nye foodprocessor :) Den har været i omdrejninger i dag for første gang og det gik som smurt.
Jeg ville prøve noget nyt, men let. Så slog selvfølgelig op i min lige så nye bog (hold op hvor jeg dog elsker at have fødselsdag, hehe) om brød og fandt en opskrift på burgerboller.

50 gr gær
5 dl vand
2 tsk salt
1 dl olie
ca. 12 dl mel

Det eneste man skulle gøre var blot at opløste gæren i vandet og så ellers hælde resten af ingredienserne ved. Så nemt så nemt :) I følge bogen bør der røres med maskine i 15 minutter og det dobbelte hvis det er i hånden (pyha det må give nogle muller).
Dejen fik lov at hæve i 40 minutter, blev derefter formet til 10 boller og efterhævede i 20 minutter.
Penslede med et æg mixet med en skefuld mælk og dryssede bollerne med sesam, polentakorn og havregryn. Gav dem derefter 20 minutter i ovnen ved 225 grader.
Brugte en rest kyllingebryst til fyld, samt bacon, salat, toastost og self. tomat og agurk. I stedet for ketchup lavede jeg en krydret mayo af mayonaisse, chilisauce, tabasko, salt og peber (den blev åbenbart lidt for god for kæresten nåede næsten at spise det hele inden jeg fik flået den fra ham) 

Der røres

Mens dejen hævede kunne jeg jo passende gi Diva et bad
Hun har sjovt nok intet imod at blive tørret med en hårtørre :)

De færdigbagte boller

Jeg KAN ikke lave mine burger mindre !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar