onsdag den 26. januar 2011

marineret svinemørbrad med rodfrugter

Vi har fået svinemørbrad i dag, en af mine yndlingsspise :) Valgte at marinere den og spise den med stegte rodfrugter og rødvinssauce

Svinemørbrad
1 stk svinemørbrad
4 spsk soya
1 spsk brun farin
2-3 fed knust hvidløg
2 tsk hakket chili (jeg brugte små røde chilier i olie)

Rodfrugter (lavet på løs hånd
Blandede rodfrugter; kartofler, rødbeder og pastinark
olie og balsamico
salt, peber, timian, oregano og basilikum
Dressing; 1 spsk honning + 1 tsk vineddike

Rødvinssauce = føtex :p

Jeg blandede alle ingredienserne til marinaden sammen og kom det i en pose med mørbraden, hvorefter det fik en ½ time i køleskabet. Imens tændte jeg ovnen på 225 grader og skar alle rodfrugterne i stave på ca. ½-1 cm i diameter. Derefter lagde jeg mørbraden i et fad og kom den i ovnen i en halv time.
Rodfrugterne kom jeg i en varm gryde med lidt olie, da de var blevet bløde hældte jeg en smule balsamico over + krydderierne. Dressingen blandede jeg mens kæresten anrettede den færdige mad :) Det smagte dejligt, men man skal passe på med honningen for det kan hurtigt blive lidt for sødt når der også er farin ind over. 


Vi spiste også lige en stor portion is til dessert, men chokokrymmel og syltetøj. Sjældent vi har den slags, så det blev nydt i højste grad :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar