lørdag den 21. maj 2011

En aktiv lørdag

Puh! Jeg er endelig kommet igennem alle dagens opgaver :)
Christian og jeg lagde tidligt ud med at vælte ud af sengen kl halv 9 i morges og trille i Silvan - i dag skulle der nemlig bygges nyt bur til de 3 små dyr.
Efter et veloverstået indkøb der bestod af; 2 gardinstænger, 2 x plexiglasrude, 1 vådrumssilikone, 1 hængsel og noget velkrotape drønede vi direkte ned til bageren og forsynede os med lidt god morgenmad. Man må jo godt forkæle sig selv når man ved der er en lang arbejdsdag i sigte ;)

Efter at have guffet chokoladecrossiant, muffin, boller og tebirkes sprang vi ud i projekt byg-selv-bur.
Jeg har læst mange steder om bure bygget af PAX skabene fra Ikea men havde lidt opgivet det da Ikea i Gentofte ikke havde det lave skab (eller, det er vel nærmere en reol?) men da vi kørte i Tåstrup forleden havde de dem sørme, og så endda til sølle 50 kr! Så der sparede jeg alligevel 300 kr. hurra :)

Nå men efter en hel dags banken, skruen, klippen, limen osv. er vi endelig blevet færdige og dyrene er flyttet ind. De er dog ikke helt trykke derinde endnu. Der er en trappe der fører mellem de to etager, men de har ikke helt fundet ud af at bruge den. Carlo har dog luret at tøserne sidder nedenunder, så der går nok ikke længe før han forsøger slider ned til dem :)


Christian skulle i byen med drengene mens jeg har fejret lørdag aften i et selvskab bestående af mutterne og en aflevering i geokemi. Jajada! Den har derfor stået på en rest polenta bagt i ovnen med forskellig ost, tomat og krydderi. Synes det manglede lidt grønt, så lavede en græsk salat oveni, med gedeost selvfølgelig *mums*.


1 kommentar:

  1. Jeg er simpelthen helt og aldeles forelsket i dit hjem til dine marsvin! Du har bestemt givet mig en hel del inspiration til min lille guldklump, som efterhånden godt kunne trænge til et nyt hjem, jeg vil helt afgjort give dette bur et skud, for er du gal jeg er helt vild med det!
    Mange tak for dette lækre post!

    SvarSlet