mandag den 24. januar 2011

Pizza med røget laks

Ih jeg har lige guffet mig igennem et stort stykke pizza, og mums altså hvor var det lækkert. Det er en opskrift fra et eller andet random kvindeblad som jeg har haft liggende i mange år efterhånden, uden at have afprøvet den. Så nu skulle det være :)

Jeg brugte følgende:
1 pizzabund - færdigkøbt (jeps jeg ligger på den lade side :D )
Olivenolie
5 skiver gravad laks
1-2 dl cremfraiche
1 rødløg
2 tsk citronsaft
sort kaviar efter smag
et par friske basilikumblade

Jeg satte ovnen på 225 grader, rullede pizzadejen ud og smurte den med olivenolie. Satte bunden i den varme ovn og lod den stå i 10 minutter. Imens blandede jeg halvdelen af løget (finthakket) sammen med creme fraichen og citronsaften. Da pizzaen var bagt færdig, smurte jeg den straks med creme fraiche blandingen og lagde laksen ovenpå. Toppede den med det sidste af løget, kaviaren og bastilikum. Velbekommen :)

Det færdige resultat

Kæresten mente det var den bedste pizza han havde fået i lang tid :)

4 kommentarer:

  1. Oh my.... Det er jeg simpelthen nødt til at prøve en dag, det ser alt for lækkert ud!

    SvarSlet
  2. Uhmm, det ser vel nok godt ud :-)

    mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Det er også bare en fantastisk pizza. Den er nem at lave, flot at se på og smager fantastisk :)

    SvarSlet
  4. det ser bare mums ud

    SvarSlet