torsdag den 12. maj 2011

Lette retter

Vi har haft lidt tralvt de sidste par dage. Jeg er begyndt at gå til løb tirsdag og torsdag aften og Christian har arbejde samme dage, så vi har valgt at lave nogle simple retter :)

Tirsdag bød på en bulgur salat med bruschetta som tilbehør



Begge dele er ret simple. Kogte bare bulguren i en passende mængde grøntsagsboullion og lod det køle af. Stegte imens noget kyllingepølse og skar tern af de resterende ingredienser som bestod af avokado, feta, forårsløg, frisk tomat og soltørret tomat. Blande blande blande og så er det klar :)
Bruschettaen laves ved at rive tomat, hvidløg og forårsløg hvorefter det blandes med lidt rødvinseddike, olivenolie, salt og peber. Lagde lidt basilikum blade ved og lod trække en times tid. Ristede et par tykke skiver ciabattabrød i ovnen og lagde toppingen over :) Jeg lavede det hele på slump så har desværre ikke mål og antal på disse retter, men de kan jo heldigvis laves lige som man lyster :)

I dag var det kærestemandens tur til at købe ind og jeg lod ham derfor bestemme HELT SELV hvad han ville have. Han havde købt pasta, pesto og feta + hvidløgsbrød... Og ja, jeg indrømmer det nok var lidt for simpelt. Kunne derfor ikke helt holde mig ude af køkkenet, så fik sneget lidt avokado og tomat i retten :P 




Nå ja så fik jeg forresten lavet en kage.. Gulerødder ligger ALTID og bliver
dårlige i vores køleskab og i mit nye forsøg på at mindske vores madspil lavede
jeg en kage :) Men altså, den kiksede ret så meget, tror måske der var for lidt mel
i, ihverfald ville den ikke rigtig stivne. Så den får i ikke en opskrift på ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar