søndag den 7. august 2011

En dejlig weekend :)

Kærestemanden tager på Skanderborg Festival i morgen (det heldige asen) og derfor har i hygget os lidt ekstra denne weekend :)
Torsdag var vi ude hos mine forældre og fejre at min lillebror for en kort periode er hjemme i Danmark. Her stod den på grillede 200 gr. burgerbøffer med ALT hvad der hertil hører. Nøj det var godt! Jeg spiste faktisk halvanden af slagsen, og fortrød det måske en lille smule bagefter da der ikke bød sig plads til isdesserten :p
Fredag skulle vi egentlig havde været til poolparty hos en kammerat, men da vejret ikke viste sig fra sin beste side blev vi hjemme og lavede i stedet god mad.
Jeg har aldrig rigtig været fan af rødspætter, men har også fået dem som de der kedelige frosne indbagte rødspættefilet 99% af de gange jeg har spist det. Men efter jeg er begyndt at finde nye opskrifter på fisken har jeg fået smag for det :) I fredags fandt jeg selv på denne ret, ud fra ingredienser fra køleskabet. Bønnesalaten er inspireret af en salat de ofte servere i kantinen på mit arbejde.


Rødspætteruller

2 store rødspættefileter
1 håndfuld rejer
1 håndfuld soltørrede tomater i olie + lidt af olien
1-2 spsk citronsaft
1 fed knust hvidløg
4 skiver serranoskinke
salt og peber

Jeg tændte ovnen på 200 grader og duppede fiskefileterne tørre. Blandende herefter tomat, rejer, olie, citron, hvidløg og krydderier til en masse og lagde halvdelen på hver af fileterne. Foldede fisken omkring fyldet og foldede derefter skinken omkring fisken. Bagte det i 20 minutter.

Bønnesalat

2-3 håndfulde letdampede bønner
8-9 cherrytomater skåret i halve
et par skefulde soltørrede tomater i olie + lidt af olien
en håndfuld peanuts
1-2 spsk olievenolie
en sjat balsamiko
salt og peber

Efter bønnerne er kølet ned mixes resten af ingredienserne. Dejlig simpelt :)


Lørdag stod i shoppingens tegn, rent faktisk var det Christian der foreslog det!! En meget sjælden begivenhed! Hehe, så jeg skyndte mig jo at slå til ;)
Fik købt denne skønne taske fra Aldo til 450 kr, billedet yden den ingen retfærdighed. Farven er en smuk dybgrøn kulør med guldspænder - iih jeg synes den er herlig :)


Desuden fandt jeg denne fine oversized T-shirt nedsat fra 550 kr til 275 kr :) Mærket kender jeg faktisk ikke rigtig, det hedder Philosophy Blues Original. Synes den er noget så sød

Ingen kommentarer:

Send en kommentar