lørdag den 13. august 2011

Ja jeg er vist lidt bagud med bloggen, men sådan går det jo når man har travlt :) Synes jeg har nået meget denne uge, måske man skulle sende kæresten på festival noget oftere hehe. Især mht. Træning, mandag tog jeg en ½ time på crosseren, tirsdag løb jeg 4,5 km, torsdag var jeg og en veninde til RetroMix i FitnessWorld (som btw kan anbefales, det er super morsomt!) og så løb jeg igen i dag, hele 4,8 km hehe :D Jeg er stolt ^^
Har også lavet lidt sund mad denne uge, kastede mig ud i en auberginesalat - dog med noget mistænkelighed da det ikke just er min yndlingsgrøntsag, blev dog positivt overrasket skal jeg love for :)


Kyllingefrikadeller
400-500 gr hakket kyllingekød
2 dl havregryn
4 fed hvidlø, knust
1 stort finthakket løg
2 dl mælk
1 æg
3 gulerødder, revet
1 grøn frisk chili, finthakket

Blandede alle ingredienserne sammen til en klæbrig masse og stegte dem ved svag varme på en pande.

Auberginesalat (Fra suveræne salater)
1 Aubergine
2 dl creme fraice (jeg brugte 6%)
2 store tomater, skåret i 'chunky' stykker
2 tsk tahin
citronsaft
salt og peber

Auberginerne skæres i ca 1 cm tykke skiver og saltes på begge sider for at trække bitterstofferne ud af dem. De skal ligge i ca. en ½ time :) Herefter stegte jeg dem i olie på en pande, er lidt træt af at de suger så meget fedtstof så næste gang tror jeg at jeg vil grille dem i ovnen, i følge opskriften skal de blot have 2½ minut på hver side i den øverste rille i ovnen, og her behøver man kun at pensle dem en enkelt gang med lidt olie :)
Når de er færdigstegt stegte skæres de i skiver og blandes med de friske tomater og dressingen blandes af de resterende ingredienser og hældes over. Jeg toppede med lidt feta ost, det var rigtig godt!




1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar