mandag den 8. august 2011

Pandekagedag

I går stod den på pandekager i enorme mængder herhjemme :D Og manner det var godt!!
Christian er en haj til det der med pandekagebagning så han blev posteret ved komfuret mens jeg stod for fyldet :)
Pandekagerne
4 æg
4 dl mel
4 dl sødmælk
en sjat citronsaft
1 tsk salt
1 tsk sukker

Fyld
1 finthakket løg
1 spsk smør
2 hårdkogte æg, hakket
2½ dl creme fine
200 gr røget laks, groft hakket
1 tsk jævner
salt + peber
dild (i følge opskriften, jeg glemte at købe det, typisk hehe)
Citronsaft 2-3 spsk

Som sagt overlod jeg trykt pandekagerne til Christian mens jeg kastede mig over laksefyldet. Smeltede smøret i en gryde og svitsede løgene let, tilsatte så halvdelen af fløden og brugte det resterende til at blande med jævneren for derefter også at hælde det i gryden. Lod det koge op og dryssede salt og peber i, brugte godt med peber for at give det godt med smag. slukkede så for varmen og tilsatte de resterende ingredienser :) røre røre røre, putte fyld i pande kage og voilá, done and ready to serve - Org det smagte godt, hamsenamse :)
Salaten bestod af tomat, agurk og løg med en "dressing" af tomatpure, balsamico og salt + peber
Desserten var en god gammel klassiker; Pandekager med is og chokoladesauce - mere behøver jeg vel ikke at skrive ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar