tirsdag den 26. april 2011

Kylling med nøddesmør

Ikke just en slankeret :D

Jeg har tendens til altid at købe kyllingebryster, og det er som mænd også fint nok, men når jeg så engang imellem laver en hel kylling overraskes jeg altid over hvor saftigt og lækkert kødet bliver. Derfor lover jeg nu mig selv (på skrift og det hele) at blive lidt bedre til at købe hele kyllinger!
Jeg har lavet denne opskrift før, og fandt den i sin tid på www.arla.dk

Nøddesmør til 1 stks kylling
50 gr. smør
1½ håndfuld hasselnødder
en lille smule citronsaft
salt og peber

ingredienserne blandes sammen og skindet fra bryst og lår på kyllingen løsnes forsigtigt. Nøddesmøret skubbes forsigtigt ind under skindet, hvilket kræver lidt fingernemhed OG tålmodighed (sidstnævnte er ikke en af mine største evner). Hullerne i skindet lukkes evt. med kødnåle, som jeg selvfølgelig ikke lige lå inde med. Kyllingen gnides derefter med lidt groft salt og peber 
Gav den 200 gr. i ovnen i en times tid og serverede den med salat og brød. Uhm!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar