torsdag den 7. april 2011

En herlig aften

Min veninde og jeg er kommet rigtig godt igang med træningen og i dag skulle vi ud med vores løbehold fra træningscentret. Slæbte desuden Christian med, men regnede nu ikke med at kunne konkurrere med ham da han er fodboldspiller og har været det i mange år ;)
Efter en effektiv træning var det ellers bare hjem og strække ud, i bad og så igang med aftensmaden. Det var (efter min mening) meget lang tid siden vi havde fået risotto så det mente jeg bestem vi skulle ha. Måtte dog lede dybt i det mere eller mindre tomme køleskab, men fik da bakset en risotto med cherry tomat, champignon og hvidvin sammen. Mums det var godt.



Jeg brugte følgende:
1 bakke brune champignon
1 stort løg
10-12 cherry tomater skåret i halve
2 fed hvidløg
200 gr. grødris
1 ltr. boullion
rosmarin, salt og peber
et skvat hvidvin

Brunede løg og hvidløg i lidt smør og tilsatte champignon og tomater. Lod det stege lidt og tog det af panden. Satte panden tilbage på blusset og stegte risene kort i lidt smør. Eftergfølgende tilsatte jeg lidt efter lidt boullionen og hvidvinen samt krydderierne. Da al væsken var suget op af risene tilsatte jeg igen champignonerne. Vupti og velbekommen :) 

Nu sidder jeg og guffer en dejlig risotto med værkende ben - herligt :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar