lørdag den 22. januar 2011

Tid til kærlighed

Da jeg kom hjem fra arbejde i går eftermiddags blev jeg mødt af dette syn

Christian var åbenbart i det romantiske hjørne og havde dækket et fint bord, købt blomster og gav sig efterfølgende i kast i køkkenet hvor han kreerede en fantastisk fem retters middag til os. Jeg skulle bare slappe af og nyde at blive opvartet :) Dejligt. 

Da han nu havde gjort sig så umage synes jeg bestemt at jeg ville gøre lidt ekstra ud af mig selv den aften. Så hoppede i min sorte kjole (en gammel sag fra da jeg gik i gymnasiet, så kan ikke huske hvor den er fra), tog mine guld-stilletter fra Bianco på og dertil matchende guldsmykker. (Jeg skal snart lære at gøre lidt ved mit hår, pt. sidder det altid i en knold og det bliver jo lidt kedeligt i længden :) Så næste hår-projekt bliver at lære at lave en sildebensfletning)

Nå men mens jeg gjorde mig klar hyggede Christian om maden i køkkenet, dejligt at der ikke var stress på når nu vi bare skulle være hjemme, og der blev endda lige serveret en lille appeterif ind i form af et koldt glas hvidvin.

Her er menuen :

  1. Forret - små hapsere af kiks med rejesalat (billede dur desværre ikke) samt et glas Asti D.O.C.G.
  2. Suppe - Tomat/champignon suppe der havde simret over svag varme i 2½ time (mums)
  3. 1. Hovedret - Fransk inspirerert løgtærte med kippers og en topping af oliven og persille. Hertil fik vi en skøn argentinsk hvidvin som jeg havde købt i Irma her for nyligt. Den hedder TOP FUSSION (2008) og er virkelig blød og lækker i smagen.  
  4. 2. Hovedret - Laks stegt med honning og dertilhørende stegte rodfrugter (min favorit, for søren hvor smagte det dejligt! )
  5. Dessert - Hjemmelavet jordbærmilkshake



Alt i alt var det en hel fantastisk aften :) Middagen var skøn, vinen kølig og sprudlende og vi hyggede os bare stille og roligt, uden andet i sinde end hinanden (nå ja, og maden selvfølgelig høhø).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar