torsdag den 20. januar 2011

Svensk pølseret

Skrev jo i går hvordan retten stod og simrede og at jeg kun ventede på at kæresten kom hjem så vi rigtig kunne smovse, og netop som jeg havde sluttet mit indlæg trådte han ind af døren, så det var jo smukt timet :)

Jeg har lavet den helt plain med følgende ingredienser:
1 kg kogte kartofler i små skiver
10 pølser
2 løg
4 dl mælk
1 dl creme fine
1 stor dåse tomatpure
3 tsk paprika
salt og peber

Efter at have kogt kartoflerne, svitsede jeg pølser og løg i en stor gryde og dryssede paprikaen henover. Blandede kartoflerne i sammen med resten af ingredienserne og vendte det forsigtigt og lod det så simre i ti minutters tid. Uhm smagte godt, men næste gang hælder jeg lidt mere paprika i tror jeg, kan godt li når det er lidt spicy :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar