fredag den 14. januar 2011

Når manden er ude...

Ja SÅ skal der hygges :) Eller dvs. jeg sidder pt. og skriver eksamensopgave så det er ikke fordi der bliver danset på bordene eller noget, men lidt god mad skal der til ;)

Jeg har lavet en dejlig nem pastaret i dag, med ingredienser man næsten altid ligger inde med:
Pasta
1 skvæt olivenolie
Broccoli
1 håndfuld rosiner
1 lille håndfuld solsikkekerner (eller pinjekerner)
parmasan

Jeg brugte en grov spaghettig pasta da vi forsøger at spare lidt på kulhydraterne herhjemme :) imens den koges blancheres broccolien der er pillet i små buketter. Når det er færdigt hældes vandet fra og de to ingredienser + olivenolie blandes sammen.
Retten drysses med lidt rosiner og kerner. Jeg er begyndt at bruge solsikkekerner i stedet for pinjekerner, da de er langt billigere og smager mindst lige så godt. Jeg gav dem to minutter på en varm tør pande og dryssede det så ud over pastaen. Parmasanen giver en god salt smag oven i det søde, og olivenolien gav retten et dejligt pift. Helt sikkert noget der bliver lavet igen :)




Til dessert/aftenhygge tog jeg mig et godt glas rødvin, et par hapsere af en gedegouda, 2 kiks med tranebær og en skive melon, mums siger jeg bare :) En god snack hjælper virkelig på humøret når man er gået i stå med skriveriet, jeg glæder mig godtnok til på tirsdag hvor min opgave er blevet afleveret, men har da heldigvis et par dage endnu til at få den på plads. Og det er jo egentlig meget passende at kæresten har valgt at tage på weekend-tur med kammeraterne så jeg ikke kan blive forstyrret. Nå ja og så hjælper det da faktisk enormt meget at slukke for sit internet har jeg fundet ud af :D så kan man ikke overspringshandle så meget

Ingen kommentarer:

Send en kommentar