lørdag den 9. august 2014

De famøse osteboller

Pyha det er lang tid siden jeg har været på bloggen her. Men der er også sket meget det sidste lange stykke tid. Vi har solgt Christians lejlighed på Nørrebro og er flyttet ind i et dejligt rækkehus i Frederikssund. Det er et stort skridt, men noget vi begge længedes efter. Kan mærke vi begge er blomstret helt op efter vi er kommet ud lidt ud på landet :) Det har været lettere kaotisk da det hele er sket inden for en mdr. Men nu er vi ved det punkt hvor alt det sjove skal til at ske, jeg har fx en hel del gør-det-selv projekter nu hvor vi har pladsen til den slags. Skal lave krassetræ og kattetoilet, da vi får en killing her til september. Møbler købes, nyt som brugt, fx fandt jeg det her fantastiske apotekterskab til 500kr på dba som nu står i vores stue. Skufferne kan pyntes da der er et hulrum bag glasset, er sikker på det kan gøres fint. Nå ja, og så er der jo alle de fine nipsting man finder når man alligevel er inde og kigge på boligtilbehør :D


Har også fået ny inspiration når det kommer til mad :) I dag lavede jeg fx lchf osteboller, de er så populære i øjeblikket på diverse lchf-facebooksider, så dem måtter jeg da lige forsøge mig med.


Jeg fik inspiration på Johannes blog men lavede lidt om på opskriften undervejs. Jeg er ikke særlig glad for smagen af bagt æg (er fx ikke god til æggekage og omelet), så brugte færre æg, men tilsatte sesammel i stedet. Det fungerede rigtig fint. Her er min opskrift:

4 æg
3 håndfulde revet mozzarella
2-3 spsk sesammel (lavet i kaffemøllen)
2 tsk bagepulver
3-4 tsk HUSK
salt

Mix det hele sammen og klat det ud på en bageplade. Jeg fik 9 boller.
Sæt dem i ovnen ved 200 grader i 15-20 minutter.

Desværre hævede de ikke rigtig, muligvis fordi jeg ikke brugte Pofibre, men smagsmæssigt var de fine. Spiste en med aioli og skinke, det var ok, og det overdøvede den svage smag af æg som bollerne trods alt havde :) Skal bestemt forsøge mig med dem igen.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar