søndag den 17. august 2014

søde sager, LCHF kokostoppe

Jeg er forkølet, og har været det i en uge nu :( Heldigvis er det værste overstået nu, kun lidt hoste og træthed er tilbage.
Når det så er sagt, har jeg fundet ud af at min krop skriger på mad og søde sager når jeg er syg. Det er helt forfærdeligt, især fordi jeg slet ikke er til søde sager normalt, så der var lidt krise herhjemme når jeg raserede skufferne.
Heldigvis har jeg dog altid et lager af af mørk chokolade og kokosmel.  Så jeg tænkte at jeg ville forsøge mig med kokostoppe.
En hurtig googlesøgning gav mig noget at gå efter, brugte denne fra the healing foodie, dog med lidt justeringer.


Her er min udgave
50 gr kokosolie
1 dåse kokosmælk (stor)
2 æg
200 gr kokosfibre
1-2 spsk sukrin

Mørk chokolade

Det er såre simplet. Smelt olien i en lille gryde og rør så alle ingredienser sammen. Form små toppe med fingrende på en bageplade og bag dem så i 15-20 minutter til de bliver gyldne.

Dyp toppene i mørk chokolade når de er afkølet og så dem så i køleskabet til chokoladen stivner.

De blev rigtig gode synes jeg, lækre og saftige. Jeg har egentlig aldrig brudt mig så meget om kokos før i tiden, men efter jeg er begyndt at spise efter lchf princippet er jeg blevet helt vild med det :) hvilket jo er dejligt da det er en god kilde til fedt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar