mandag den 28. november 2011

en god omgang ruskumsnusk

Åh ja, så er det mandag igen. Jeg har brugt min på at save i stenprøver, yep! det er den slags ting man gør når man skal skrive speciale i geologi :) Bagefter havde jeg forelæsning fra 15-17. Hader at have så sene timer, de ødelægge hele ens dag, vil langt hellere have timer om formiddagen hvor jeg er frisk i hovedet. Gad ikke rigtig købe ind da jeg kørte hjem for Christian er alligevel på arbejde i aften så måtte rode skabene igennem for at se hvad jeg kunne bikse sammen. Det blev til denne lille sunde ret med speltkerner og grøntsager
voldsomt kedeligt billede - i know, sorry
Ingredienser:
2 dl speltkerner
½ l hønseboullion
2 store tomater, skåret i tern
1 løg, fint skåret
2-3 fed hvidløg, snittet fint
1 lille dåse majs
1 stor håndfuld grønne, frosne bønner
saft af en ½ citron
olivenolie, hvidvinseddike, salt & peber

Retten er god på sådan en mandag aften hvor man er træt og ugidelig. Jeg kogte såmænd bare speltkernerne i boullionen i ca. 25 minutter, og mens det stod og simrede lavede jeg resten af grøntsagerne. Svitsede løget i lidt olivenolie og tilsatte hvidløget og tomaterne - lod det stege i ca. fem minutter så det faldt lidt sammen og tog det så af varmen og hældte det i en skål sammen med majsene. Bønnerne fik en hurtig tur i kogende vand (ca. 5 minutter) og blev hældt ved resten af grønsagerne. Da speltkernene var færdigkogte blev også de blandet i skålen sammen med en sjat olie, hvidvinseddike, citronsaft og krydderierne. Dejlig nemt :)

Nu har jeg spist og skal nyde resten af min aften med mit nyeste køb - en Iphone 4S :) Kæresten og jeg faldt i reklamefælden og røg på Telenors Dobbelt Deal, da vi begge gik og sukkede efter en ny telefon. Han har dog købt en Samsung Galaxy SII, så jeg skal love for der er udbrudt krig i det lille hjem om hvis telefon der er fedeste/bedst/smartest/mest lir osv. Det er nu ret underholdende :) Skal lige vænne mig til det nye styresystem da jeg ikke har haft iphone/mac før, men udover lidt start problemer er det gået ok.
Eneste negativt er at man jo desværre ikke kan bruge et alm. simkort i Iphone så jeg har skulle kode alle mine numre ind igen, og nå ja, så havde den ellers flinke ekspedient glemt at aktivere det nye simkort så det måtte jeg ringe ind og få gjort dagen efter.

Vi købte telefonerne i torsdags og jeg skulle til julefrokost i byen med arbejdet om fredagen. Jeg lover jer for at min taske var som limet fast til min hånd hele aftenen. Jeg overvejede nærmest at droppe den fri bar af ren og skær frygt for at blive fuld og miste guldklumpen i tasken :P Meen jeg slappede nu af da jeg sad og hyggede med mine søde kollegaer :) Det var en fantastisk aften, med god mad og drikke, snak og dans :)
Jeg havde selvfølgelig mine nye sorte stiletter på tilsat en sort kjole og rød neglelak. Jeg have møg ondt i fødderne da jeg skulle hjem, men der havde jeg også danset i 3 timer sammenlagt tror jeg - så de har helt klart fortjent en plads herhjemme :)

Rød neglelak fra H&M, Striben er OPI "Glow Up Already"
Kjole; gammel sag, kan faktisk ikke huske hvor jeg har købt den

Sko fra Mary B

Ingen kommentarer:

Send en kommentar