onsdag den 2. november 2011

i'm back

Eksamensræs - behøver jeg sige andet... *suuuk* !
Har spenderet den sidste uge på min flade mås og læst, læst, skrevet, læst og skrevet. Nøj jeg er blevet klog og nøj hvor har jeg været ved at brække mig over det :P TO rapporter på 6 dage er lige i overkanten synes jeg nok. Især når man selv skal finde litteratur, læse det og så skrive 5-10 sider på engelsk og SÅ rette det igennem. Pyha! Den ene af rapporterne blev fin nok tror jeg, men det er også et super enkelt fag hvor der ikke er de store forventninger til en. Det andet fag der imod - yikes - der bliver altså sat krav så det vil noget, og det er omkring 10,000,000 gange sværere. Jeg har fx. sidder og skrevet om et meget bly-rigt reservoir i jordens kappe - som man ikke engang ved om eksisterer!! Er ikke helt sikker på om jeg forstod det jeg selv skrev :S og er på ingen måde tilfreds med det jeg afleverede, så det skal nok blive interessant at gå til eksamen og forsvare rapporten i morgen :S Gudskelov er det blot en bestået/ikke bestået eksamen, men stadig... Regner med at skulle op og have en del kritik, så glæder mig ikke!

Anyway, eksamenspres = ingen ordentlig mad. Jeg har simpelthen ikke haft overskud og skal da ærligt indrømme at den har stået på pasta kødsauce og fastfood mange af dagene. Jeg skal vist have et ordentligt skud grøntsager efter denne omgang :)
Og det fik vi da også i går, der stod den nemlig på suppe af Hokkaido græskar




Det er en dejlig billig og nem suppe hvor der blot skal bruges følgende
1 hokkaido græskar, "skrællet" udkernet og skåret i tern
2-3 fed hvidløg, hakket
1 løg, hakket
1 stilk citron græs
1 rød chili, snittet
1 liter grøntsagsboullion
2 dl creme fine

Jeg startede med at svitse løget et par minutter og tilsatte så hvidløg, citrongræs og chili og lod det stege til hvidløget begyndte at dufte. Tilsatte græskaret og lod det hele simre ca. 5 minutter hvorefter jeg hældte grøntsagsboullionen over, krydrede med salt+peber og satte kraftig varme på. Lod det koge i 20-25 minutter til græskaret var mørt og blendede så hele molevitten. Sluttede af med en god sjat fløde og varmede op til lige under kogepunktet og så var suppen ellers serveringsklar :)
Den smager super godt, men næste gang vil jeg prøve at tilsætte en ekstra chili for synes den var lidt for mild af en vintersuppe og være. Vi serverede med hjemmebagt brød, en klat creme fraiche og lidt røget skinke (tror dog bacon havde været bedre ;) )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar