onsdag den 23. november 2011

Fyldte minutsteaks

I går lavede jeg aftensmad der var stærkt inspireret af en opskrift fra bogen "Opskrifter for Livet" af Tessa Kiros. I følge hende skulle man bruge tynde kalve schnitzler som man fyldte med ost og skinke og overhældte med en tomatsauce. Jeg lavede dog lidt om på det da jeg hellere ville have at tomaterne var inde i kødet :) Desuden havde jeg fundte nogle minutsteaks i Lidl som jeg tænkte var et billigere alternativ end håndskåret slagterkød. Som tilbehør lavede jeg brasede kartofler og paprikadip.


Fyldte kødruller
6 stk minutsteaks
1 kugle frisk mozzarella
6 spsk parmasan
6 soltørrede tomater i olie
6 skiver kogt/røget skinke

Brasede kartofler
6-8 mellemstore kartofler
2 knuste fed hvidløg
En god sjat olivenolie til stegning
timian og salvie

Paprikadip
et par skefulde creme fraiche
3-4 tsk paprika
2 skefulde ketchup
salt og peber

1) Start med at blande ingredienserne til dippen sammen så den kan trække lidt. Paprikaen ændre smag når den har stået lidt med chemefraichen (synes jeg ihvertfald - den bliver mindre røget)
Skær så kartoflerne i mundrette stykker og varm olien op på en stor tykbundet pande. Læg kartoflerne på panden og steg ved middel varme til de er gyldne over det hele. Tilsæt knust hvidløg og krydderier og slyng det hele lidt rundt på panden så alt blandes godt sammen. Skru så ned for varmen.

 2) Imens kartoflerne steges laves kødrullerne. Jeg lagde en skive skinke på hver steak, efterfulgt af en skive frisk mozzarella og en soltørret tomat. Dryssede til sidst en skefuld parmasan henover, rullede kødet sammen og fastgjorde det med en kødnål.
Stegte rullerne i lidt olivenolie. Desværre satte jeg dem over for lav varme i starten så det kogte og jeg måtte hælde en masse vand fra. De skal nok bare have middelhøj varme i kort tid, men så lærte jeg da det :) Det gjorde nu ikke så meget for de smagte super godt alligevel

1 kommentar:

  1. Mums, det ser vel nok godt ud :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet