lørdag den 4. maj 2013

Friske forårsruller med nudelsalat

I går forsøgte jeg mig for første gang med at lave forårsruller, og det gik så mænd også udemærket - hvis jeg selv skal sige det :D
Christian blev sat til at lave sauce og nudelsalat, mens jeg klarede forårsrullerne, derfor kan jeg ikke give den præcise opskrift på nudelsalaten



Forårsruller, 10-12 styk
1 pakke rispapir
1 avokado
1 humpel agurk
1 snackpeber
lidt salat
1 pakke kæmperejer

Limesauce
1 fed hvidløg, knust
Saft af 1 lime
2 spsk sesamolie
fiskesauce, svarende til mængden af limesaft
2-3 tsk sukker

Nudelsalat
nudler
Et halvt hvidkålshoved, fintsnittet
peanuts
woksauce fra Fakta :D

Saucen til forårsrullerne laves først og stilles til side så den kan trække lidt. Alle ingredienserne blandes bare sammen, easy peacy.
Jeg stegte alle rejerne kort, skar alle grøntsagerne i stave og lagde så hele pakken af rispapiret i vand. Sidstnævnte var vist en fejl! Papiret skal i enkeltvis, ellers klistre de sammen - de sidste blev også ligesom lidt for mættet af vand og faldt fra hinanden. Så jeg fik kun 10 ruller ud af tolv styk papir, hvoraf 2 af rullerne blev lavet af dobbelt lag papir, da de hang uadskilligt sammen. Men ok, det var jo første gang, så jeg er tilfreds :)

Nudelsalaten blev sådan ca. lavet ved at koge nudlerne, stege den fintsnittede hvidkål og så blande det hele sammen med woksauce og peanuts.

Det smagte rigtig dejligt, vi var især vilde med limesaucen - den var syrlig og frisk, og man behøvede ikke særlig meget af den før den gav et lækkert pift til rullerne. Uhm!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar