tirsdag den 30. april 2013

Meget hurtigt og meget lækkert

Jeg hader at elske Irma. Det er umuligt for mig at gå derind uden at komme ud med alt muligt mærkeligt som ikke fåes i Fakta. Sidst var det overprices røde ris, og denne gang var det tofu og rispapir til forårsruller - det er dyrt, men elsker nu at blive inspireret. Hapser også altid deres gratis madmagasin med hjem, synes altid der er nogle gode opskrifter/artikler deri. 
I deres sidste blad fandt jeg da også denne opskrift på hakket oksekød med rød karrysauce og nudler. 
Jeg havde ikke prøvet Irmas karrysauce før, men må sige jeg er vild med den! Dejlig cremet og lækker er den, og så er den endda uden e-numre :0) 
Jeg tilføjede lidt grønsager og skar lidt ned på kødet så opskriften blev som følger;



Nudler med hakket oksekød og rød karrysauce

ca. 400 gr. oksekød
1 Irmas udvalgte rød karrysauce fra Henrik Yde
Saft fra 1 lime
salt og peber
Et halvt broccolihoved i små buketter
1 rød snackpeber
1 gulerod i fine stave
5-6 forårsløg, i grove stykker
en passende mængde kogte nudler

Kog broccolibuketterne møre - jeg kan godt lide dem med bid i og det plejer at passe med ca. 3-4 minutter. Brun kødet med lidt olie og hæld saucen over når det er gyldent - retten varmes herefter godt op. Når saucen småkoger tilføjes limesaft og gulerødder og lad så retten småsimre derefter i et par minutter. 
De sidste 2-3 minutter tilføjes peberfrugt og forårsløg og bland så alle ingredienserne sammen. Det smager super dejligt og er perfekt i en travl hverdag :0) Næste gang tror jeg at jeg vil tilføje frisk koriander, det smager så dejligt til asiatisk mad.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar