torsdag den 16. maj 2013

Weekend i Horsens

Jeg besøgte min veninde i et par dage i denne weekend. Hun og hendes kæreste bor i en lille by beliggende nær Horsens og det blev til et par hyggelige dage med havearbejde, god mad og afslapning.

De havde planlagt at vi skulle have pulled pork en af dagene og jeg var ellevild med den ide, da jeg har set SÅ mange posts om denne ret og derfor længe har ønsket at smage det :)
Om formiddagen fik vi marineret grisen og så røg den ellers en tur i ovnen, vist nok ved en 110-120 grader. Den var færdig ved en 7 tiden om aftenen, og det var bare gudespise. Lækkert og mørt og lækkert og sødt og og og... :D
Jeg havde mixet en coleslaw og så fik vi også lidt bagekartofler og rødvin til. Mums!
Efter byturen om aftenen gjorde det sig desuden gevaldigt godt som natmad.



Om lørdagen besluttede vi os for at køre til Horsens hvor vi ville spise running sushi. Min veninde havde for nyligt købt sushi fra stedet Sgoyi, og hun var vældig imponeret over mængden af fisk i rullerne. Derfor ville vi da lige undersøge om det forholdt sig ligesådan ved deres running sushi - og det gjorde det skulle jeg hilse at sige. Også jeg blev vildt imponeret :D Det er altså restauranterne i København kunne lære noget af.
Overall tror jeg at det er den lækreste omgang sushi jeg nogensinde har spist. Udvalget var stort og bestod bl.a. både af hvide, røde og sorte ris, samt rispapirsruller, shahimisalater, lækre hjemmelavede kager og meget mere. 
Fik da også lige hapset et par billeder af nogle af de forskellige makier 


Lidt forskelligt fra bordet, bl.a røget ål, rispapirs rulle med krebs og
forskellige makier med både hvide, røde og sorte ris
Knasende grøn salat med laks og krebsehale
Tjek lige mængden af laks i den bagerste rulle! Uhm!! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar