fredag den 11. januar 2013

Dyrlæge og bananpandekager

Min lille gris. Krydser fingre for han klare den i dag
Jeg har afleveret min lille hangris Carlo hos dyrlægen her til morgen. Den lille mut har en stor (godartet) tumor i lysken som vi har besluttet af få fjernet. Nogle vil nok sige at jeg er skør at få opereret et marsvin, men han er i sin bedste alder, og ellers sund og rask. Derfor vil jeg gerne gøre mit for at han kan få endnu et par år sammen med sine to dejlige damer.

Der er jo altid en risiko ved at bedøve sådan et lille kræ, så jeg forsøger at holde tankerne væk de næste par timer. Blandt andet ved at lave en stor portion banan pandekager da jeg kom hjem fra dyrlægen i morges.


Jeg har brugt opskriften fra griseriets pandekager men et par små ændringer. De blev super lækre, og der er da en smule til overs som jeg tænker vi kan bruge med en kugle vaniljeis når vi får kammerater på besøg i aften.

Lækre og sprøde var de


















Banan-brunch pandekager, ca. 20 stk

2 bananer, gerne plettede
150 gr. grahamsmel
150 gr. hvedemel
saften fra 1 citron
1 stor tsk kanel
1 stor tsk vaniljesukker
4 dl vand
1-2 tsk smeltet smør

Mos bananerne grundigt og bland de resterende ingredienserne i dejen. Man kan bruge en smule bagepulver så pandekagerne puffer op, men jeg var desværre løbet tør. Dejen er dog tyk så de blev fine alligevel :)
Spiste dem med sirup og en klat syltetøj. Uhm!




1 kommentar:

  1. Kan du virkelig stege 20 pandekager i 1-2 tsk smeltet smør?

    SvarSlet