søndag den 6. januar 2013

Et nyt år er begyndt

... og hermed skal jeg se at få startet lidt op på min blog igen, har nemlig lovet mig selv at kæmpe for at få kørt sund og god mad ind i vores liv igen på trods af vi går igennem en hård tid med mit speciale og kæresten der er syg. Men god, næringsrig mad er jo, ihvertfald efter min overbevisning, vejen frem, så nu er det slut med de usunde løsninger som desværre ofte har været på bordet de sidste par måneder.

Jeg stod for forretten til vores nytårsaften, hvor jeg bla. lavede børek. Jeg havde dog købt al for meget filodej så den stod på laksepakker her til aften.

Til 4 pakker brugte jeg:
4 stykker laks, optøet og uden skind
4 plader filodej, optøet
1 stor håndfuld optøet spinat
1 rødløg, fint snittet
1 lille håndfuld smuldret feta
1 æg
salt  + peber

Dette er faktisk en dejlig nem og hurtig opskrift som er inspireret af en jeg engang faldt over på arla.dk (som altid, hehe). Start med at knuge vandet fra spinaten og bland så æg, løg, ost og krydderier heri. Læg et stykke laks på hver plade filodej og læg en skefuld af spinatblaningen ovenpå. Pensl kanterne af filodejen og fold den sammen til en firkant. Pensl herefter med vand.
Bag pakkerne i ovnen i 20 minutter ved 200 grader.

Jeg serverede en salat af friske spinatblade, dampet broccoli og tomat til - toppet med kerner, olivenolie og en knisp salt :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar