onsdag den 30. januar 2013

Fiskedunser, hvidkål og nyt design

Så har bloggen fået en lille retouchering. Muligvis har det noget med mit vinterhumør at gøre, men jeg synes den virkede så mørk og kedelig, så nu er den opdateret med et friskt pust af forårsgrønne nuancer :)

I modsætning til det nye og friske webdesign var maden vi lavede i går lettere oldschool med fiskefrikadeller og flødehvidkål. Ikke at det gør spor, jeg er meget glad for god gammeldags mad og havde desuden 3/4 hvidkål, samt kartofler og broccoli jeg skulle have tilberedt.



Stegningen af den dejlige laksefars, købt hos en fiskemand i Frederiksberg, stod Christian for. Nok elsker jeg at spise frikadeller, men jeg hader hader hader at stege dem - det er mit liv simpelthen for kort til.

Flødekålen lavede jeg efter Frk. Jensens

3/4 hvidkål
salt + vand
2-3 dl fløde
50 gr smør
1 tsk jævner
1-2 tsk muscatnød
salt og peber

Lidt citron

Skær hvidkålen i store blogge og kog den i letsaltet vand i 15 minutter. Hæld derefter vandet fra og lad kålen dampe lidt af. Når kålen er kølig nok til at kunne røres ved, hakkes den groft. Imens smeltes smøren i den rengjorte gryde, og når det har boblet færdigt hældes kålen over og røres lidt rundt. Tilsæt så de sidste ingredienser og varm godt op. Husk at røre! det brænder hurtigt på.
Citron smager dejligt over den færdig hvidkål og fiskefrikadellerne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar