mandag den 13. juni 2011

Kalvekottelet med nye kartofler, grillet grønt og rødvinsauce

Kæresten købte ind i går men vi tog impulsivt ud til mine forældre og fik tiltusket os lidt god aftensmad der bestående af culottesteg, kartofler, salat og hvidløgsbrød - uhm.
Men i dag fik jeg så lavet det indkøbte mad :)

Satte de nye kartofler over og gav dem vel et kvarters tid i gryden. Imens skar jeg lidt forskellige grøntsager i tern (peberfrugt, fennikel, cherrytomat, gulerod og squash), lagde dem i en pose med olivenolie og lidt chili, salt, peber, oregano og timian og rystede godt. Smed dem derefter i ovnen - uden pose self. :D - og gav dem 20 minutter ved 200 grader på grillen.
Kød er altid en udfordring for mig! Jeg giver det altid for meget, men det lykkedes for en gangs skyld at lave dem perfekte i dag :) Jeg var så smart at give Christian en rigtig grillpande af smedejern sidste år og den er virkelig herlig at have når man skal stege kød. Tændte gassen fuld drøn og lod panden blive godt varm, imens smurte jeg kødet ind i lidt smør, salt og peber. Lagde dem på panden, ventede 30 sek. og slukkede så for varmen. Gav siden 1 minut yderligere, vente kødet og gav det også 1½ minut på den anden side.
Rødvindsaucen er købt :P

Grønsagerne blev inden servering vendt med lidt frisk persille og purløg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar