lørdag den 26. februar 2011

Sommermad

*suk* der var EN dårlig ting ved den mad vi fik i går og det var at jeg konstant tog mig selv i at sidde og drømme mig tilbage til Sicilien, Tyrkiet, sommer, sol og VARME. Tror det var en blanding af den gode mad, den kølige hvidvin og kæresten der fik mig til at svæve lidt væk - sikke et hyggeligt selvskab jeg har været hehe :)
Jeg lod mig inspirer lidt af Jamie Oliver og lod aftensmaden bestå af en pasta med hjemmelavet ruccola/basilikum pesto samt en sprød salat

Pesto:
1 god håndfuld frisk basilikum
1-2 håndfulde ruccola
1 god sjat oliven olie
1 håndfuld ristede solsikkekerner (Jeg har vist skrevet det før, men i får den lige igen; solsikkekerner smager mindst lige så godt som pinjekerner og er 100 gange billigere)
Citron efter smag
1 drys revet mozzarella (i mangel på parmasan som jeg glemte at købe, smagte nu fint)
salt og peber

 Pestoen er hurtigt lavet i en håndblender

Den færdige pasta ret

Til salaten brugte jeg:
1 pære (Jamie bruger friske figner, men det havde de desværre ikke i Føtex - så jeg brugte pære i stedet)
2 stor håndfuld ruccola
1 frisk mozzarella
4 skiver skinke a la serrano eller parma
salt, peber, olivenolie og rød balsamiko 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar