torsdag den 10. februar 2011

Kylling satay

Jeg ÆÆLSKER peanutbutter!!! Og ene og alene af denne grund findes det næsten aldrig i vores lejlighed, da hele glasset i såfald vil ende i min mave i løbet af et par dage - jep jeg er peanutbutterjunkie :) Anyway, jeg fandt en opskrift i går på http://www.arla.dk/ som jeg altså ville prøve da den lød super enkel og lækker, og eftersom vi jo skulle til galla-premiere var det jo lige i øjet :)
Jeg brugte følgene:
4 træspyd (lagde dem i vand en times tid før jeg skulle bruge dem)
3 kyllingefileter
1 dåse ananas
marinade
3 spsk peanutbutter (og det skal være STORE skefulde selvfølgelig :P )
3 spsk soya
1 spsk sukker
en sjat citronsaft og lidt vand
tilbehør
agurkestave
tomat
avokado
chilisauce

Skar kyllingefileterne i passende stykker og blandede ingredienserne til marinaden sammen. Hældte begge dele i en frysepose og lod det marinere i 1-1½ time. Satte herefter kylling og ananas på spyd og stegte dem på en pande mens jeg skar grønsagerne ud. Serverede det med en humpel hjemmebagt brød, og chilisauce. Virkelig simpelt, og det smagte bare så GODT! men igen, peanutbutter gør det altså også bare for mig ;)   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar