mandag den 21. februar 2011

Gryderet med kødsauce og kartoffelmos

Min kæreste har lært mig denne ret og jeg er vild med den - især på en kold vinterdag :)

 Lav en kødsauce og en gang kartoffelmos som du bedst kan lide det :) Til kødsaucen brugte jeg fx. 500 gr oksekød, 1, løg, 2 fed hvidløg, 1 ds hakkede tomater, 1 stor dåse tomatpure og en ordentlig omgang krydderier; oregano, basilikum, rosmarin, paprika, salt m.m.
 Jeg hældte forsigtigt kartoffelmosen hen over kødsaucen og glattede den ud. Dryssede (masser af) ost henover som topping
Efter 20 minutter i ovnen ved 200 grader ser det færdige resultat således ud 
På tallerknen er det måske ikke det kønneste syn, men hey! Det smagte rigtig godt ;)

Nå ja og som dessert laver jeg hindbærsnitter, men ingen billeder af dem da de stadig er i ovnen :D Glæder mig! Har aldrig lavet dem før, men sådan går det når man sidder på jubii debatten - så bliver man altså inspireret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar