onsdag den 14. maj 2014

Rundstykker LCHF-style

Det er ikke hver dag man ser mig i så morgenfrisk en udgave :D
Her i søndags havde jeg bare en af de der helt fantastiske dage. Vågnede op og følte bare at jeg kunne klare hele verden, på trods af regn og gråvejr.

Lavede så disse skønne lowcarb rundstykker inspireret af en opskrift jeg fandt i Jane Faerbers bog 'Mæt & slank med LCHF'

8-10 rundstykker

3 æg
2 dl mandelmel
100 gr flydende magarine
1 dl revet cheddar
1 dl kokosmel
3 spsk HUSK
1 dl sesam
1 dl hørfrø
2 tsk bagepulver
1 tsk salt

Bollerne er dejligt nemme at lave - alle ingredienserne piskes bare godt sammen og så skal dejen hvile i 5-10 minutter.
Opvarm ovnen til 180 grader og form 8-10 boller. Dejen er meget våd, ligesom frikadeller, så dyp evt lige hænderne i vand, det gør det nemmere.
Drys med blå birkes og bag så bollerne i 30 minutters tid- eller til de er gyldne.

De smager super skønt med smør og ost eller (endnu bedre) masser af smør og peanut butter. Mums.

Ved 8 boller regnede jeg ud at der er 330 kcal pr stk. Det skal man lige huske at tage med i overvejelserne hvis man holder øje med sit madindtag - som jeg fx gør. Meen engang imellem skal man altså have lov at guffe lune rundstykker i weekenden :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar