søndag den 11. maj 2014

Egg rolls

Jeg er begyndt at ride en hest i Græsted. Han hedder Herkules, er en skøn jydebasse og han står på en privat gård.
De har her 6 fritgående høns og jeg køber altid æg med hjem, de koster nemlig kun en krone stykket og så får jeg et æg der er lagt af en glad høne - det er fantastisk! Ægget i sig selv skriger at det er lagt af en høne der har tullet rundt i det fri og nippet af græs og planter. Blommen er mørk gylden og de er super velsmagende.
I kan vel sige jer selv at vi spiser mange æg for tiden ikke :D

Denne ret er godt når det skal gå lidt stærkt.


Pisk to æg sammen med lidt salt og peber.
Steg på panden, vend (lad den eventuelt glide over på en tallerken og vend den så med de ), og steg videre til pandekagen er fast og fin.
Læg så et par skiver ost og skinke i, sammen med grøntsager som fx. sukkerærter, agurk, salat og peberfrugt i samt evt. en senneps- eller hvidløgsmayo, eller en omgang pesto.

I den viste variant har jeg fyldt zoodles og sukkerærter i sammen med grøn pesto, skinke og ost. Zoodles er zucchini pasta lavet på min spiralizer.

Soo good!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar