tirsdag den 6. april 2010

Tirsdag

Tirsdagens aftensmad bestod af grov pasta med spinat og tun. Det overraskende enkelt at lave må jeg indrømme, ca. små 20 minutter. Jeg har aldrig forsøgt mig med spinat på anden måde end i salat, hvilket nok skyldes at jeg hadede spinat da jeg var yngre. Men i dag skulle det altså være og jeg fandt denne opskrift på arlas hjemmeside: http://arla.dk/Karolines-Kokken/pasta-med-tun-og-spinat/#WriteAComment
Retten smagte fantastisk og alle mine "ad-hvor-er-spinat-bare-herre-klamt-og-smager-af-****" minder er gjort til skamme. Men tror nu alligevel at det var Christian, min kæreste, der var mest positiv. Ja man kunne næsten kalde det eksalteret, så jeg kan godt se at spinat fra nu af må blive en mere fast tradition i hverdagen. Ved da også allerede at det næste gang bliver lasagne med spinat og laks (uuhmmm).



 Og når man taler om laks må man nødvendigvis også sige sushi!!! Hvis jeg skulle vælge éen ting jeg måtte spise resten af mit liv så ville det helt klart være sushi i alle afskygninger. Jeg har næsten ikke ord for hvor højt jeg elsker det :) Da Christian og jeg var på vores aller første date for knap to år siden gik vi (efter et par skønne timer i Fælledparken) på Sticks'n' sushi i Nansensgade. Jeg havde aldrig fået "rigtig" sushi før og den næste time var jeg i himlen. En dejlig fyr, en sommeraften i Kbh, hvidvin og en kæmpe portion sushi. Se det er et minde jeg for altid vil holde fast i. Siden da har vi spist det mange forskellige steder, men her i Marts måned tog vi ind på den samme Sticks'n' sushi restaurent og bestilte samme menu (åh fantastisk at de stadig havde den). Det var skønt, eneste ting der manglede var lidt varme så vi kunne have siddet udendørs. Men det er nu en detalje :) Jeg var lige så fræk og snuppe et billede af vores "kærligheds menu".

Nu går jeg så selv og overvejer om vi selv skal kaste os ud i at lave sushi. Jeg har prøvet det en enkelt gang før, hvor det blev rigtig godt, men det er nu mange år siden og vi mangler et starter kit. Har fundet et økologisk kit på http://www.ren-velvaereshop.dk/ som faktisk er rigtig billigt. Glæder mig til at komme igang, nu er sommeren jo også snart ovre os og så ville det jo være perfekt at kunne sætte sig ud i haven med et glas kølig hvidvin og en gang hjemmelavet sushi
.oO(drømmer sig langt væk)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar