lørdag den 10. april 2010

Fredags mad

Efter en torsdag aften med migræne (=KVALME i store mængder) var det rart bare at kunne slappe af en fredag aften i kærestens selvskab. Da jeg ikke kunne spise noget af den dejlige tandoori chicken jeg fik bikset sammen inden jeg måtte give op og lægge mig, havde jeg brug for en lille optur i køkkenet fredag aften. Det fik jeg heldigvis, det hele smagte simpelthen fantastisk :)
Madplanen dikterede bagte rødbeder med parmasancreme og dertilhørende fiskefrikadeller, salat og hvidløgsbrød.

Førstnævnte var dejlig nemt, skyllede rødbederne, skar dem i stave og lagde dem i et ildfast fad. Hældte tidselolie (som er en olie der er meget mild i smagen) over dem, samt frisk oregano og timian, salt og peber. Smed dem derefter i ovnen ved 175 grader i 50 minutter.

Opskriften på parmasancremen var også dejlig enkel:
100 gr græsk yogurth
2-3 spsk revet parmasan
1 knust fed hvidløg
salt og peber
Det hele blandes sammen og er klar til servering

Laksedellerne (ja indrømmet) er købt hos Netto, og smagte udemærket. Hældte lidt frisk citron over dem mens de lå på panden.
Salaten bestod af romainesalat, snackpeber, cherrytomat, agurk og rødløg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar