onsdag den 7. april 2010

Kalkun med kokossauce

3. dag på den nye madplan. Det fungerer super godt indtil videre og kan allerede mærke hvor rart det føles ikke at stresse over hvad jeg nu skal finde på til aftensmad :)
Denne opskrift har jeg fundet på arlas hjemmeside og jeg har brugt følgende

150 gr. brune ris
2 dl creme fine (eller mælk)

4 spsk kokosmel
1 kalkunbryst (ca. 300 g)
lidt olie
2 tsk ostindisk karry
1 hakket rødløg
1 dl hønsebouillon
1 skivet porre
1 strimlet snackpeber
2 tsk bengalsk mangochutney
2 tsk fintrevet frisk ingefær
2 tsk friskpresset citronsaft
Salt og peber

Jeg startede med at sætte risene over da brune ris jo skal koge i 30-40 minutter. Ordnede grønsagerne hvorefter jeg skar kalkunen i strimler og brunede det i jordnøddeolie (den BESTE olie til fjerkræ!!).















Imens varmede jeg fløden op og tilsætte kokos, saucen skal så koges op hvorefter den skal trække i 5 minutter. Herefter siede jeg kokos fra fløden og hældte det (fløden) i en skål.















Svitsede derefter karry og løg i en gryde og hældte resten af ingredienserner ved, med undtagelse af gulerødderne som jeg holder meget af friske. Lod retten simre ca. 10 minutter. Serverede det med gulerødderne, lidt rosiner og groft brød. Velbekommen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar