onsdag den 8. februar 2012

Mad fra Claus Meyer

Ååh det er længe siden jeg har haft tid og overskud til bloggen her, men der er så meget at se til i øjeblikket synes jeg.
Er gået i gang med mit speciale, og selvom der pt. stadig er knap et år til afleveringen synes jeg allerede at jeg er stresset + jeg har været syg i tre uger nu så er kommet bagud med læsningen. Æv!

Nå men apropo studie, så inviterede min kære vejleder mig med til et møde for et par uger siden, og her blev der serveret lækker mad fra Claus Meyer.
Jeg fandt menuen på hans hjemmesiden (http://www.meyerskoekken.dk/webshop/meyers_livretter_vinter.html), og den lyder som følger:

- Syltet torsk og røget torskerognscreme med grønkålssalsa og knasende rugbrød
- Marineret gravad okseinderlår med gulerødder i flere tilberedninge
- Kalvetykstegsfilet* stegt med vinterurter, hvidløg og enebær.
- Sauce* på æblemost og mørkt øl
- Smørbagte jordskokker og King Edvard kartofler*
- Rosenkål som kompot og sprød salat med milde løg og fårefeta
 - Saftig hasselnøddekage og portionsanrettet kærnemælksfromage med havtornsirup og honningristede havreflager
 -Koldhævet brød fra Meyers Bageri bagt af stenformalet mel, dyrket økologisk i Norden og økologisk smør




Hold nu op hvor smagte det godt altså! Jeg forelskede mig især i hans torskerognpure, og det lækre saftige brød. Der var heldigvis masser af det, så der blev spist igennem kan jeg love for :)
 
Kuvertprisen for dette er faktisk kun omkring 200 kr, det synes jeg egentlig er ok. Især taget i betragtning at det var lidt ud over det sædvanlige og at der var rigelige mængder! Vil bestemt have ham i tankerne hvis jeg en dag skal holde en særlig fest (bryllup, barnedåb, whatever).
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar