torsdag den 19. juli 2012

Rawfood brownie

Puuha, jeg sidder lige og prøver at samle mig efter at have se 'Hachiko - en ven for livet' på TV2. Jeg kan ikke tåle at se den slags film altså. Den hund var bare så udtryksfuld og musikken forfærdelig sørgelig, så jeg tudbrølede gennem hele den sidste halvdel af filmen. Stakkels Christian der måtte trøste mig, men dejligt med en mand der kan give en ordentlig krammer når man nu har brug for det (ca. 40 minutter i træk, hehe)



Nå men nok om hundefilm og tudeprinsessen her. Forleden havde vi besøg af min søde svigermor. Manden min lavede dejlig laks med citronsauce, lidt grønt i fad, samt snittet spidskål med kvark, æble og løg (ok indrømmet, det var mig der lavede salaten).



Nå men det spændende her var altså desserten :D
Jeg har aldrig prøvet at lave rawfood før, men nu hvor vi er inde i en sund periode synes jeg at jeg ville give det et forsøg. Fandt nogle lækre opskrift på her og tænkte straks at jeg ville prøve at lave en brownie :)
Det blev en utrolig god kage, jeg blev virkelig positivt overrasket. Jeg var en smule bekymret om der var nok, men den er meget tung, så der skal ikke meget til før alle er mætte (faktisk var jeg den eneste der kunne spise om, men jeg levner heller aldrig god kage :D )



Opskrift på rawfood brownie
2,5 dl valnødder
2,5 dl tørrede dadler
0,75 dl kakao
0,5 dl kokosmel
1 stor spsk god honning

Start med at blende valnødderne så de er groft malede. Gør så det samme med dadlerne, og bland det til sidst sammen. Det er en smule besværligt når man kun har en alm. blender, men med lidt snilde og tålmodighed kan de sagtens lade sig gøre :)


Bland så de resterende ingredienser i og rør det godt sammen. Massen bliver tyk og klæbrig så jeg tænkte de ville være nemmest at putte det i små skåle, så man bare kunne servere dem i disse. Satte dem så på køl, men tog dem ud en times tid før servering da jeg tror kagen bliver ret hård hvis den er kold. 
Vi spiste dem med en kugle vanilieis, mums siger jeg bare :)


Dadler og valnødder blendes til en grov, melet masse og blandes sammen

Rør kakaopulver, kokos og en god honning i dejen
Server i et par fine skåle :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar